BJRL Media med omsetningsrekord for nettreklame i mars

Skrevet av: Admin
02/04/2012

Omsetningsrekord i mars 2012Mars måned ble en rekordmåned for nettreklame hos BJRL Media. – Dette er den beste måneden for nettreklame vi har hatt siden etableringen i august 2009, sier daglig leder Bjørn Jarle Røberg-Larsen fornøyd. – For første gang har omsetningen vår på nettreklame passert 100.000 kroner på en enkeltmåned. I tillegg har vi hatt inntekter fra nettsalg, øvrige digitale tjenester og sponsorater som gjør mars 2012 til en bunnsolid måned for oss, fortsetter han. Inntektene fra disse andre inntektskildene er foreløpig ikke oppsummert, og vil heller ikke bli offentliggjort før årsregnskapet for 2012 er klart.

Totalt endte omsetningen for nettreklame på 101.038,04 kroner i mars 2012.

– Adsense bedre enn vi kunne drømme om
– Det er noen områder vi er spesielt fornøyde med. Som vi offentliggjorde 23. mars ville vi sette ny Adsense-rekord denne måneden. Anslaget vårt da var at den tidligere bestenoteringen ville bli slått med 30 %, noe som ville vært knallsterkt. Når vi nå ser på fasiten er resultatet enda bedre. De siste dagene av mars var rett og slett utrolige når det gjaldt omsetningen på Adsense, og langt bedre enn vi våget å drømme om. Vi endte med en økning på hele 62,9 % målt mot forrige rekordmåned, jubler Røberg-Larsen.

Det er særlig nettstedene Finansiering.name, Roto.no og Bolignorge.no som har bidratt sterkt til de rekordgode Adsense-tallene. – Disse tre nettstedene stod for noe over tre fjerdedeler av Adsense-inntektene våre i mars, røper Røberg-Larsen.

Sterkt i sosiale medier, potensiale i SEM
Mars-tallene viser ellers veldig gode tall fra BJRL Medias virksomhet i sosiale medier. – Vi markedsfører egne og andres digitale produkter i sosiale medier, med særlig vekt på Facebook. Omsetningen fra våre markedsføringsaktiviteter der må vi si oss meget godt fornøyde med. Omlag 65 % av all vår nettreklame-omsetning i mars kommer fra direkteannonsering i sosiale medier. Dette er vesentlig opp fra januar og februar i år, og mer på nivå med flere av månedene på senhøsten 2010 og vårparten 2011, sier Røberg-Larsen.

Han forventer at direkteannonseringen i sosiale medier også i de kommende månedene vil utgjøre en stor del av omsetningen. – Vi har kundeavtaler og kampanjer som løper på mellomlang sikt, og det ser i allefall ut til at disse vil fortsette omlag som nå fram til sommerferien, anslår Røberg-Larsen.

Forretningsområdet SEM (Search Engine Marketing) har et stort uutnyttet potensiale, i følge Røberg-Larsen. – Vi bruker søkemotormarkedsføring i noen grad, men først og fremst for å markedsføre våre egne nettsider. Direktemarkedsføring av egne og andres digitale produkter gjennom SEM har hatt lavt fokus for oss en stund, og vil nok fortsatt ha det noen måneder fremover. Dette har imidlertid mer med kapasitet å gjøre enn med nytteverdi. Vi ser et stort framtidig potensiale for oss i å utnytte SEM bedre i framtida, konstaterer Røberg-Larsen.

Også de norske tekstbaserte annonsenettverkene mener Røberg-Larsen det vil være aktuelt å bruke mer fremover.

Omsetningstallene for mars
Her er omsetningstallene for BJRL Medias nettreklame i mars:

 Reklamegruppe Omsetning  Omsetningsandel i %
 Nettreklame sos. medier  66.616  65,9 %
 Nettreklame egne medier  20.399  20,2 %
 Adsense egne medier  10.810  10,7 %
 Øvrige  3.212  3,2 %

Omsetningstall for nettsalg, øvrige digitale tjenester og sponsorater offentliggjøres ikke på månedsbasis, kun i forbindelse med årsregnskap.

Tags: , , , , , , , ,

Category: Nyheter | RSS 2.0 | Legg igjen en kommentar | trackback

Ingen kommentarer ennå

Si din mening